Going Down Under!

15 juli 2018 - Almere Thuis, Nederland

Zoals in januari al “beloofd” is onze komende reisbestemming Australië. Omdat dat land natuurlijk veel te groot is om in 4 weken te bekijken beperken we ons tot Queensland, het district in het noordoosten. Maar ook dit district heeft al een oppervlakte van 45x Nederland… Uiteindelijk doen we alleen de kuststrook van Queensland aan, ruwweg van Brisbane tot Cairns. Hemelsbreed ongeveer 1400 km, maar wij zullen er zo’n 3900 km voor nodig hebben; een rechte lijn is nou eenmaal niets voor ons… ;-) Onderweg zullen we diverse eilanden aandoen: o.a. Fraser Island, Whitsunday Islands en Magnetic Island staan op het programma, en uiteraard zullen we ook een paar keer het Great Barrier Reef van dichtbij bekijken.

Hoewel het in Australië winter is zal de gemiddelde temperatuur aangenaam zijn: van ongeveer 20 graden bij Brisbane tot zo’n 26 graden in het noorden.

Woensdag 25 juli stappen we op Schiphol op het vliegtuig; donderdagmiddag 26 juli zullen we, na een lange reis, landen in Brisbane.

Woensdag 22 augustus vertrekken we dan weer vanaf Cairns om 1 dag later in Nederland aan te komen.

Het is in Queensland 8 uur later dan in Nederland, dus onze updates zullen normaliter in het begin van de middag in Nederland arriveren. Sta je nog niet op de mailinglijst, maar wil je wel een berichtje krijgen als we de blog hebben bijgewerkt, dan kun je je hier aanmelden: klik!

We hebben er zin in en hopen jullie een beetje te kunnen vermaken met onze belevenissen. Reacties zijn zoals altijd welkom; hebben we toch af en toe contact met "thuis"... ;-)

1. Deborah:
    15 juli 2018
    Wat een geweldig vooruitzicht om daar straks te kunnen rondrijden, wandelen, rennen! Ik ga jullie volgen!
  2. Brigitte:
    15 juli 2018
    Astrid en René, leuk vooruitzicht weer. Alvast een goede heenreis gewenst!
  3. Dirk:
    15 juli 2018
    Alvast een goede vlucht gewenst.
    Wacht in spanning op de foto’s en reisverhalen.

Fijne en mooie vakantie 👍👍👍
  4. Rob:
    16 juli 2018
    Kan niet wachten, kom maar op met jullie mooie verhalen. Alvast veel plezier gewenst
  5. Wim Houtveen:
    16 juli 2018
    We zullen er a.s.Zondag wel even over hebben of jullie wel zolang weg mogen van je oude vader,misschien kan ik mee in een wat grotere koffer.
    Ben niet jaloers hoor,een prettige en goede reis gewenst mede namens Coby
  6. Jos:
    Heel veel plezier !!!
  7. Yolanda Swager:
    18 juli 2018
    hoi luitjes,

Een hele fijne vakantie hoor,ook namens mijn man H :).
    Ik ga er weer voor zitten hoor om jullie blogs te lezen.
    Hebben wij tijdens de reünie tenminste IETS om over te praten.

groetjes en een behouden aankomst, Yolanda.
  8. Annemieke Augusteijn:
    18 juli 2018
    Ooooh, wat gaaf weer. Ik kijk nu al naar jullie verhalen uit. Heel veel pleziet alvast. 😊
  9. Yvonne S.:
    20 juli 2018
    Wat een schitterende reis!! Veel plezier!