Heenreisszzz

22 juli 2022 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

We beginnen met het schrijven van de blog van vandaag op ruim 11000 meter hoogte, en dat is een goed teken, want gezien de voortdurende chaos op Schiphol had het ook zomaar 4 meter onder zeeniveau kunnen zijn... 😉

De dag begint voor ons vandaag om 5 uur 's ochtends, als de wekker ons wreed uit een (onrustige) nacht haalt. Onrustig, omdat het warm en klam is in de saapkamer én we toch wel een beetje bezorgd zijn over hoe het ons op Schiphol zal vergaan. Als je de media mag geloven staan de mensen af en toe tot bijna Hoofddorp in de rij om hun vlucht te halen, al dan niet met bagage. En meer dan eens zonder succes. We vliegen om 11 uur en "mogen" niet eerder dan om 7 uur in de vertrekhal zijn. Met de auto rijden we naar het kantoor van René in Amsterdam, parkeren daar in de parkeergarage, en nemen de trein voor 2 haltes naar Schiphol. Omdat we toevallig nét een trein eerder kunnen pakken staan we om 6:40 uur bij vertrekhal 3. Niet in Hoofddorp, maar "gewoon" binnen. Precies een uur later zitten we aan de koffie en moeten we nog ruim 3 uur wachten... 🤣
Omdat het De Reisleider gisteren (met enige moeite) gelukt is in te checken, mogen we de rij bij de incheckbalie verlaten en aansluiten bij de bagage drop off. De rij voor de security kost ons net aan 20 minuten en de paspoortcontrole nog minder. Ondanks alle slechte berichten rondom Schiphol kan het dus ook best snel gaan. Gelukkig maar; we zitten liever 3 uur ná de security te wachten dan 3 uur ervóór.

De eerste vlucht vertrekt met een klein beetje vertraging, maar aangezien we in Chicago drie en een half uur overstaptijd hebben maken we ons daar niet druk om. Aangekomen in Chicago moeten we eerst door de immigratie. Vlak voor ons staat een gezin van 4 die het maar niet voor elkaar krijgt om hun vingerafdrukken te laten afnemen. 🙄 Het duurt zeker 20 minuten voor ze alle vier Amerika in mogen... Dat gaat bij ons een stuk sneller. De koffers zijn inmiddels al van de band gehaald; met koffers en al gaan we door de douane. Geen probleem. Meteen na de douane moeten we de koffers alweer inlveren en gaan we met een treintje naar een andere terminal voor de aansluitende vlucht. Paspoortcontrole en security kosten weer even tijd (en gaan een stuk minder efficiënt dan op Shiphol). Al met al zijn we na de landing zo'n anderhalf uur bezig om bij de gate te komen. Bij de gate wordt het checklistje afgewerkt. Toestel klaar: check. Passagiers aanwezig: check. Bagage geladen: check. Bemanning aan boord: eehhhh... nope... De bemanning voor ons toestel moet eerst ingevlogen worden vanuit oost-Amerika, maar vanwege zwaar onweer daar ligt het hele vluchtschema overhoop. Gevolg: anderhalf uur vertraging. 😖

Om 19:45 uur plaatselijke tijd staan we eindelijk aan de grond in Seattle. In Nederland is het dan al bijna 5 uur (vrijdagochtend), en zijn we dus 24 uur in touw. We (en vooral Astrid) zijn helemaal gaar van een hele dag herrie en drukte, maar we zijn nog niet in ons hotel. Om daar te komen maken we voor het eerst gebruik van een Uber. Dat gaat soepel! Om 21 uur zijn we in ons hotel in hartje Seattle, 25 uur na die wekker van vanochtend.

Gauw naar bed 😴, interessante foto's hebben we vandaag niet gemaakt.

1. Yvonne:
    22 juli 2022
    Reizen is tegenwoordig dus een soort synoniem geworden voor "gedoe" 🙄! Het allerbelangrijkste daarentegen is en blijft een veilige aankomst en dat kunnen jullie gelukkig ✔ !! Het gaat nu écht beginnen!!!! Eerste punt op de actielijst.....camper halen 🙂🙂🙂!!!!
  2. Ilona:
    Ja , gedoe!! Maar inderdaad wel veilig op plek van bestemming. Even uitrusten en dan lekker verkennen! Geniet!
  3. Truus:
    22 juli 2022
    Heerlijk uitrusten en dan op pad. Komt vast goed met jullie. Geniet ze.....
  4. Corrie Stroobach:
    Wie verre reizen doet kan veel verhalen !Goed uitrusten hoor en dan de camper halen En dan genieten van de reis !
  5. Zus:
    22 juli 2022
    Sjongejonge, dat is gedoe XXL. Nu maar hopen dat dit geen voorbode is voor de rest van jullie reis. Eerst maar beetje uitrusten en dan op pad!
  6. Eduard Meijer:
    It’s always a lengthy trip from Holland, particularly if you have a stopover.
    Seattle and Washington is a beautiful area that we are very familiar with. We’ll be heading out there in about three weeks and will be driving around 1,600 miles (3 days) to get there. Robyn lives in Puyallup which is about 23 miles from Seattle. Our grandson Carson Meijer Barber will be two on his birthday in early September. We’ll be driving through Minnesota, North Dakota, Wyoming, Montana and Utah to get there. We’ve done this trip around a dozen or more times. You will be driving through much of the same places when you go down the I94 to get to Devils Tower and Yellowstone. Enjoy.
  7. Dirk:
    De zware hobbel Schiphol is genomen 👍
    Nu lekker genieten van al het moois wat komen gaat.
  8. Willeke:
    22 juli 2022
    Hele fijne vakantie met mooie ervaringen en super leuke verhalen. Ik lees weer lekker mee met alles wat jullie gaan beleven. Liefs, Willeke
  9. Jos Kouwenberg:
    26 juli 2022
    Ik loop een beetje achter met lezen maar daarom wel nieuwsgierig naar het vervolg van jullie vakantie.