Home sweet home

13 augustus 2021 - Almere, Nederland

Geen bijster interessante dag vandaag. Wel de laatste van de vakantie... 😥 We staan maar weer gewoon om 7 uur op, want dat zijn we nu gewend. Er staan ons 880 kilometers te wachten, en hopelijk maar 3 laadbeurten. Gisteren heeft René opgeladen tot 90% en dat is genoeg om de dure laadpalen in Denemarken te ontlopen en pas in Duitsland weer te laden.

Daarna gaat het nog even mis. TomTom meldt een vertraging van 1:20 uur, maar, slim als zij (hij?) is, weet ze een snellere route. Die blijkt echter dwars door Hamburg te gaan... 🙄 En Hamburg is nou niet bepaald een slaapstad... Rijdend door hartje Hamburg krijgen we de ene na de andere "snellere" route, tot het moment dat we haar het zwijgen opleggen en vasthouden aan de dan getoonde route. Anderhalf uur later kunnen we Hamburg achter ons laten. We hebben dan uiteindelijk 3:30 uur gedaan over 210 km. 🙈 Mooie stad trouwens, dat Hamburg... 😁

De rest van de rit gaat nagenoeg vlekkeloos, op een rekenfout van De Reisleider na. Als we net in Nederland zijn moeten we nog een keer laden, maar dat hoeft maar tot 60%, want daarmee halen we Almere wel. Maar die berekening was gebaseerd op een maximum snelheid van 100 km/u; echter, door alle vertraging is het nu 19 uur geweest en mogen we gewoon 130 rijden. Ergens hoog op de A6 begint het door te dringen dat we met deze snelheid te weinig km in de accu hebben en gaan we terug tot uiteindelijk 110 km/u. Als we thuiskomen hebben we nog 30 km over. Ging net goed. 😅

Aan het eind van de vakantie hebben we altijd nog wat statistieken (30 dagen):
Gereden km: 7053, waarvan 5150 in Noorwegen.
Aantal uur gereden: ongeveer 118 (de auto houdt zelf bij hoe lang hij "aan" heeft gestaan).
Aantal tunnels: waarschijnlijk net geen 300 (= ongeveer 460 km).
Veerboten: 15.
Wandelingen: ongeveer 160 km horizontaal en 6600 m hoogteverschil in 60 uur. Wat lengte betreft minder dan voor ons gebruikelijk, maar wat hoogteverschil betreft beduidend méér. Astrid mag daar nog zo'n 300 hoogtemeters bij optellen (Trollkirkja).
Stappenteller: geeft bij René 410.000 stappen aan (alles waar hij zijn horloge bij om had); Berggeitje heeft kortere pootjes dus die heeft er een stuk méér.

Rest ons nog om jullie te bedanken voor jullie interesse en berichtjes. 👏 We beseffen dat we soms flinke lappen tekst schrijven, maar dat doen we ook voor ons eigen geheugen, want De Reisleider moet dit alles nog verwerken op onze eigen website (http://www.bravy.nl, maar daar gaat nog wel enige tijd overheen). En, volgens goed gebruik, zal er ook wel weer gewerkt worden aan de volgende reis. Bestemming nog onbekend.

Nogmaals dank, en wellicht tot een volgende keer! 🤗

1. Els:
    13 augustus 2021
    Ik heb mij ook laten vertellen dat Hamburg mooi is. Ooit alleen een overnachting gehad in een duur Eurocrest Hotel.

Zeer bedankt.... voor de mooie verhalen en foto's!
  2. Yvonne S.:
    14 augustus 2021
    Wij zijn dit jaar thuis gebleven. Maar dankzij jullie boeiende verslagen en schitterende foto's ben ik toch een beetje op vakantie geweest naar Noorwegen.
  3. Yvonne:
    14 augustus 2021
    Ook deze reis weer genoten van jullie verhalen cq verslagen!!!! Een beetje anders dan anders, omdat ik steeds om verschillende redenen even moest bijlezen. Desalniettemin weer blij dat ik met jullie mee mocht!!! Houd me dus ab-so-luut aanbevolen voor jullie volgende expeditie, want zo kun je jullie reizen met het grootste gemak noemen. Al helemaal na het lezen van de statistieken 🙈🙈
    En héél fijn dat jullie het na al die spannende avonturen weer veilig thuis zijn! Vanuit de auto in de file in Duitsland op weg naar huis lieve groeten van mij voor jullie ❤