Pech...

21 augustus 2018 - Port Douglas, Australië

De dag begint om 6 uur als René met hevige kramp in zijn rechterkuit wakker wordt. Ondanks de hulp van Astrid kan hij met grote moeite de spieren strekken. Ook lijkt er iets te scheuren, want zo voelt het aan, de kuit wordt dik en de pijn is anders dan die bij kramp. Mogelijk te weinig gedronken gisteren, maar daar hebben we nu niets aan. Lopen gaat daardoor vandaag moeizaam en erg langzaam. Het is de laatste hele dag in Australië, en er staat toch nog wel wat op het programma…

We zijn uiteraard nog in Daintree NP. We ontbijten bij een cafetaria om de hoek in Cape Tribulation, en nemen dan de weg terug naar de ferry (dit is ook de enige doorgaande weg in dit gedeelte van het park) om nog wat bezienswaardigheden aan te doen die we gisteren niet gedaan hebben. We doen een korte strompeling door een mangrovebos, doen het Visitor Centre aan, waar ook van alles te bekijken is en eten ijs bij een lokale ijsboer met namen als Jakfruit en Goji Berry, Honey & Yoghurt.

Begin van de middag zijn we bij de ferry, waar het dan niet druk is. Tenminste, aan onze kant. Tijdens de overtocht worden we gewezen op een flink formaat krokodil die verderop op de kant ligt. Gauw kijken en een foto maken, maar we weten eigenlijk nog niet of die gelukt is. Op de valreep dan toch nog een dier kunnen afvinken, maar slangen, en helaas wat meer kasuarissen dan die ene (halve) blijven verscholen in het dichte woud.

Na de overtocht rijden we nog naar Mossman Gorge, ook onderdeel van Daintree NP. Vanaf het Visitor Centre nemen we de shuttlebus naar de kloof voor een korte wandeling. Het ligt waarschijnlijk aan het waterniveau, maar erg bijzonder vinden we het er niet uitzien.

Terug naar onze hut. We gaan op tijd eten (we proeven voor het eerst krokodil, en dat smaakt niet verkeerd), want er wacht ons nog een zware klus: koffers inpakken. René wil graag de 2 koelboxjes die we gekocht hebben meenemen…

Het is nu half elf, en we zijn moe, dus de foto's van de laatste dagen zullen we pas in Nederland op de blog zetten. Dat zal dus wel donderdag worden.

1. Ilona:
    21 augustus 2018
    Alvast een hele goede terugreis! Wat een super vakantie.
  2. Wim Houtveen:
    21 augustus 2018
    De laatste lootjes wegen zwaar,zo te horen.Hou vol,het was prachtig om te lezen en te zien.
    Een goede terugreis en gauw tot ziens Pa en Coby
  3. Yvonne:
    22 augustus 2018
    Vervelend die kuit, maar zó fijn dat dat jullie pas aan het einde van de reis is overkomen! Hele goede thuisreis! Alhoewel jullie al in de lucht zitten als ik dit schrijf, denk ik! Tot "home, sweet home" dan maar!!!
  4. Rick:
    23 augustus 2018
    Welkom thuis na een zoals altijd enerverende (de positieve uitleg van het woord) vakantie.