Rustdag...

10 augustus 2018 - Airlie Beach, Australië

Vandaag hebben we een rustdag. Relatief gezien dan… ;-) De startmotor van Astrid is vanochtend stuk; niet vooruit te branden. We hebben dan wel geen haast, we moeten toch een keer dat mooie huis in Mackay verlaten…

We rijden het stuk naar Airlie Beach, zo'n 150 km, in een keer. We rijden zelfs verder, want verderop ligt een bergje met mooi uitzicht op de eilanden voor de kust. En de rondwandeling van 6 km naar Mt Rooper is net genoeg… voor een rustdag… ;-)

Omdat het nog te vroeg is om naar ons appartement te gaan eten we eerst nog wat in het dorp en doen we wat boodschappen. Ons onderkomen blijkt welgeteld 800 m van de winkel af te liggen, maar wel 80 m hoger. Dat is voor de auto geen probleem, maar je kan ook op andere manieren naar boven zal later blijken.

We hebben dit keer een klein appartement, maar een uitzicht… Wauw! Vanaf die 80 meter zien we het dorp liggen, de eilanden voor de kust, en heel veel bootjes er tussenin.

Langs de kust loopt een wandelpad van ongeveer 2 km en die doen we 's middags. We komen daarbij langs een enorm zwembad dat gewoon gratis voor iedereen toegankelijk is, al ziet het eruit alsof het bij een resort hoort. Erg mooi gedaan. Op de terugweg blijven we plakken op een terras met live muziek. Dáár hoort een cocktail bij! Van de ene cocktail komt een ander biertje en zo blijven we daar ook maar eten.

Als we huiswaarts gaan is het inmiddels stikdonker, en aangezien we de auto bij het appartement hebben gelaten moeten we nu die 80 m omhoog. Astrid weet de weg terug in het donker wel te vinden, zegt ze, dus zo eindigen we bergop in een doodlopend straatje waar we nog niet eerder zijn geweest… ;-) Had dan toch maar naar De Reisleider geluisterd, want die wilde al eerder afslaan. Gezakt voor het reisleidersexamen dus. We moeten streng zijn.

1. Yvonne:
    10 augustus 2018
    Toen ik de titel van dit verslag zag, had ik (hoe naïef!) een beeld van ligbedden, een boek, een drankje, enz.enz. Maar nee, gewoon weer lekker getippeld! Maar dan heb je wel wat! Die ligbedden komen thuis in de tuin wel weer, nietwaar! Prachtig land! En inderdaad: wat een ongelooflijk bijzondere boom. Het lijkt wel of je erin kunt zitten, alsof ie een enorm groot en rond windscherm is.