In het water

8 augustus 2017 - Reykjavík, IJsland

Letterlijk en figuurlijk. Eerst figuurlijk. We worden vandaag "first thing" geholpen, dus zitten we al vroeg aan het (voor ons gratis) ontbijt... :-) Om kwart over 8 zijn we bij de auto, die vreemd genoeg nog steeds een lekke band heeft... Na heel wat heen en weer gebel komt er tegen HALF TWAALF eindelijk een mannetje die van een garage komt nog geen kilometer bij ons vandaan. Hij had nét de hulpvraag gekregen... Blijkt dat de zustermaatschappij van de ANWB in het dossier gezet had dat er 's ochtends vroeg meteen iemand zou komen, alleen hadden ze dat het betreffende bedrijf niet gemeld... De leasemaatschappij treft hier geen blaam en kreeg dezelfde verkeerde info als wij. Enfin, 20 minuten na de komst van dat mannetje hebben wij een opgelapte rechter voorband en kunnen we weer op pad. Maar onze dag is dan al, figuurlijk, in het water gevallen.

Nog geen 10 minuten onderweg en de dag valt ook letterlijk in het water, want het begint te regenen, en het zal vandaag niet meer droog worden (als dit geschreven wordt, om 21:30 uur, regent het nog steeds). Met een buitentemperatuur van 8-9 graden en een flink windje weten we inmiddels hoe dat aanvoelt... ;-)

Na een tussenstop in ons appartement doen we nog even 2 bezienswaardigheden aan: een van de actiefste hetebronnengebieden van IJsland (Krýsuvík) en het Viking Museum in Reykjanesbær. Krýsuvík is qua oppervlakte kleiner dan Hverir uit de eerste week, maar er ligt veel meer "moppermodder", en andere pruttelende substanties. En het ruikt er weer heerlijk... Het Viking Museum gaat over... nou ja, je snapt hem... ;-) We raken inmiddels aardig bekend met de historie van IJsland.

Straks het laatste nachtje in Reykjavík; morgen trekken we weer verder. En dan hebben we wéér een spannende excursie... :-)

1. Bert Kramer:
    9 augustus 2017
    Rene, neem je een blikje surstrom mee ?
  2. Corrie Stroobach:
    9 augustus 2017
    Ook pech moet een keer gebeuren! Hoop dat het hierbij blijft en jullie weer vrolijk verder kunnen trekken !
  3. Yvonne:
    9 augustus 2017
    Maar weer eens even tijd genomen om bij te lezen!! Allereerst allebei nog van harte met René's verjaardag!!!
    Wat heb ik weer genoten van de verhalen, de humor (husband daycare centre-geniaal!!!!) en vooral de foto's!!! Wat een indrukwekkende natuur en wat een prachtige watervallen. Vooral Dynjandi en die hééééle brede vond ik supermooi!! Ooit moeten jullie me nog eens vertellen hoeveel tijd jullie bij het schrijven van de verhalen kwijt zijn met het checken of de verschillende namen voor plaatsen en watervallen wel kloppen ;-) De route met Monster lijkt mij bloedeng! Hebben jullie het géén moment dun door de broek gehad????? Kijk weer uit naar de volgende verhalen en wens jullie onwijs veel genieten nog!!!!