Chaotisch dagje

16 augustus 2022 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

En soms heb je dan een dag dat het zo'n beetje allemaal tegenzit. Vandaag is zo'n dag. We zijn vanochtend natuurlijk druk met inpakken, opruimen en De Kabouter in bad doen, zodat we die weer netjes kunnen afleveren bij zijn baasje. Het afleverpunt van Road Bear is maar 33 km bij de campground vandaan, dus dat moet in een half uurtje te doen zijn. Om half 9 zijn we er klaar voor en verlaten we de campground. We moeten vóór we De Kabouter inleveren alleen nog tanken en de propaantank (laten) bijvullen (propaan wordt gebruikt voor het verwarmen van water, voor het gasfornuis en voor als de koelkast niet op elektriciteit aangesloten is). Onze TomTom geeft aan waar we de benzinestations kunnen vinden, dus we pakken een van de eersten waar we langskomen, omdat we drukte verwachten bij het tankstation vlakbij Road Bear zelf. Echter, wordt de credit card (waarmee we al tig keer getankt hebben) niet geaccepteerd door het apparaat bij de pomp. Astrid naar binnen, pomp wordt vrijgeven, maar er komt geen druppel uit. Astrid nog een keer naar binnen... Enfin, als Astrid voor de vierde keer naar binnen gaat zegt de medewerker doodleuk dat de credit card niet goed is. "Die credit card is prima, jullie systeem is niet goed." Propaan heeft hij ook niet, dus na 20 minuten modderen moeten we verder zonder getankt te hebben.

Propaan vinden we wel iets verderop, maar het is er druk, en de medewerkers hebben op maandagochtend echt geen haast. Weer 20 minuten verder is in ieder geval die tank weer gevuld. 😅 Bij het volgende tankstation wordt de credit card weer niet geaccepteerd door het apparaat, maar na ingrijpen van de bediende kunnen we wel tanken. Hèhè, op naar Road Bear. We hebben echt 4 ogen nodig op de weg om alle afslagen, op- en afritten op de juiste manier te nemen in het drukke spitsverkeer van Denver. Als we nog 500 meter te gaan hebben staan we voor een afgesloten en opgebroken weg. Volgens TomTom moeten we die hebben. Road Bear lonkt naar ons in de verte. We hebben geen zin om een andere route te zoeken, omzeilen de afzettingen, en rijden die 500 meter hobbelend en stuiterend naar Road Bear. Om iets over 10 uur is de eerste horde genomen. De afhandeling bij Road Bear gaat wel soepel: we hebben geen schade gereden, hebben alleen een fluitketel het zwijgen opgelegd, en we geven alle mankementen door die ons opgevallen zijn. Volgens de medewerker komt dat door de "shitty kwaliteit" van de fabrikant, die geen concurrentie heeft en er dus mee wegkomt dat campers na nu 12000 mijl al zoveel (kleine) gebreken vertonen.

We nemen een Uber naar autoverhuurder Alamo bij de luchthaven van Denver. Onze chauffeur is van Nederlandse afkomst (nou ja, zijn grootouders kwamen uit Friesland...) dus genoeg te bespreken. Bij Alamo krijgen we een gratis upgrade en mogen we een BMW X3 meenemen. De rit naar het hotel in hartje Denver (35 km) is even wennen; de chauffeur hoeft geen 8,5 meter door de bochten te sleuren, maar een soepel sturende auto. Op 10 km van het hotel verschijnt er opeens een lichtje op het dashboard en verschijnt er een boodschap op een display: "olie beneden minimumniveau, direct bijvullen". Lekker dan. We rijden door naar het hotel om daar Alamo te bellen. We moeten zelf 5 liter olie kopen (voorschieten) en bijvullen óf ergens heengaan om de auto om te ruilen. We kiezen voor het eerste, maar kunnen nog even niet vinden waar we olie kunnen kopen. Dat zien we dan morgen wel.

Eerst inchecken en dan Denver te voet verkennen, al zijn we veel later dan gepland. Denver valt echter tegen. Het Capitool en omgeving (stadspark) zien er nog goed uit, maar de "winkelstraat" is half opgebroken en heeft geen uitstraling. Ook zien we veel bedelaars en andere ellende op straat. Omdat de US Mint, waar de Amerikaanse munten geslagen worden, ook nog eens dicht is hebben we opeens tijd over. Het is vochtig warm, dus we trakteren onszelf op een margarita en overleggen wat nu te doen. Dan begint het te regenen waardoor onze opties afnemen. Na de margarita's lopen we naar de Cheesecake Factory om eerst nog een cocktailtje te proberen en zitten al vroeg aan het avondeten. Ook niet zo erg, zijn we op tijd op onze kamer.

Geen hele succesvolle dag dus. Kan gebeuren. Nog eentje te gaan.

NB: Alle foto's staan op de blog; video's lukken ook hier niet. Ga ik ook niet meer proberen.

1. Corrie Stroobach:
    16 augustus 2022
    Na een mooie en enerverende reis komt er een eind aan . Kabouter heeft zich keurig gedragen en deze chaotische dag is dan de kers op de taart . Grappig bedoeld hoor . Hele goede thuisreis en tot in Nederland .Gezond en wel , !
  2. Eduard Meijer:
    16 augustus 2022
    Sounds like you've discovered and experienced Murphy's Law: "Anything that can go wrong will go wrong". We've experienced most of these things, but thankfully not all in one day. Never had the oil light come on in a rental car but did get a fine in San Diego for driving an unregistered car (the rental company had overlooked this).
    It sounds like you had a great experience these last few weeks!
    Next week it is our turn to drive 1,635 miles (one way) to visit Robyn and grandson Carson, who will turn two in September. This will take close to three days of driving, partially the same road you were on coming from Seattle.
    Have a safe trip home! Ed and Denise.
  3. Jules:
    Hi Astrid en René,

Ik heb genoten van jullie verhalen, alvast en goede terug reis en ik spreek je volgende week.
    groet, Yvonne en Jules
  4. Willeke:
    17 augustus 2022
    Wat een avontuur weer!! Goede vlucht en bedankt voor het meereizen. 👍🏼👍🏼