Daar gaan we weer...

15 juli 2017 - Almere, Nederland

We hebben de smaak van het rondreizen te pakken! Aanstaande vrijdag vertrekken we voor de volgende rondreis die ons naar IJsland zal brengen. Aangezien we ervoor gekozen hebben dit met de eigen auto (en dus de boot) te doen stelt ons dat tevens in de gelegenheid om een paar dagen op de Faeröer te verblijven. Ons reisschema ziet er in het kort als volgt uit:

Vrijdagmiddag 21 juli: vertrek richting de haven (Hirtshals) in Denemarken, met overnachting in Noord-Duitsland.

Zaterdagmiddag 22 juli: vertrek met de boot naar de Faeröer.

Zondagavond 23 juli: aankomst in Tórshavn (de “bruisende hoofdstad” van de Faeröer).

Woensdagmiddag 26 juli: vertrek met de boot naar IJsland.

Donderdagochtend 27 juli: aankomst in Seyðisfjörður in het oosten van IJsland voor een rondreis van 3 weken.

Donderdagochtend 17 augustus: vertrek met de boot uit Seyðisfjörður naar Denemarken.

Zaterdagochtend 19 augustus: aankomst in Hirtshals.

Zaterdagavond 19 augustus: Thuis!

Geen tropische stranden of wilde dieren dit keer, maar ruige en mooie natuur. Met hopelijk af en toe ook eens 18 graden… ;-) We hebben er zin in!

Iedereen die "geabonneerd" was op onze vorige blog (Zuid-Afrika, voorjaar 2016) zal nu automatisch een mailtje krijgen. Je hebt dus nog een kleine week de tijd om je af te melden… ;-) Maar uiteraard vinden we het leuker als je ons blijft volgen! Kom dus snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en foto’s.

Voor nieuwe volgers: wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van onze ervaringen? Meld je dan aan voor de mailinglijst! Je krijgt dan automatisch bericht wanneer we de blog hebben bijgewerkt.

1. Els:
    15 juli 2017
    René. Astrid, een hele mooie reis maar weer en ik vind het mooi om te lezen!! Ennnuh doe voorzichtig!!
  2. Wim:
    Veel plezier, jongelui!
  3. Leon:
    15 juli 2017
    Veel plezier, ik ben benieuwd hoe IJsland in de zomer is!
  4. Rob:
    15 juli 2017
    Bijzondere bestemming en inderdaad iets heel anders dan ZA of Hawai . Veel plezier
  5. Dirk:
    Heel veel plezier.

Ik zie uit naar de foto's en reisverslagen.

Groetjes,
    Dirk
  6. Ilona:
    16 juli 2017
    Hé Zus en "broer" ..mooie reis weer. Ben heel benieuwd naar jullie verhalen.
    Wij gaan jullie zaterdag een stukje achterna. Goede reis en heel veel plezier! Xxx
  7. Brigitte:
    16 juli 2017
    Astrid en René, een hele goede reis gewenst met weer heel veel moois! Geniet ervan. Ik verheug me alweer op jullie verslagen en foto's. Groetjes
  8. Annemieke Augusteijn:
    Hey René en Astrid,
    Mooi dat ik jullie reis naar IJsland kan volgen. Ik wil namelijk ook graag naar IJsland maar alleen in een andere periode, als het noorderlicht te zien is.
    Alvast een hele mooie reis gewenst en geniet er volop van.
  9. Yvonne:
    17 juli 2017
    Dit wordt een prachtige reis!! Ga jullie absoluut volgen!! Moet me wel even van het hart dat je alleen al voor je bovenstaande opsomming veel tijd kwijt moet zijn geweest!!! Wat een bizarre plaatsnamen gaan jullie tegenkomen met evenzo bizarre leestekens erop/tussen/enz. Ben nog even heel benieuwd hoeveel kilometers jullie in die drie weken ongeveer gaan afleggen. Het lijkt me best een flink rondje namelijk. Brengt (zoals besproken!!) risico's met zich mee van op tijd ergens moeten zijn ;-)
    Heel veel plezier en genieten tijdens deze unieke reis!!!!
  10. Astrid Houtveen & René Meijer:
    18 juli 2017
    @Yvonne: Ach, je kent ons, hè? Gedegen voorbereiding, dan loopt alles daar "vanzelf" ;-) We verwachten alleen in IJsland iets van 4000-4500 km te rijden.
  11. Yolanda Swager:
    19 juli 2017
    hoi Rene en Astrid,
    heel veel plezier toegewenst en geniet van alles.
    wij gaan jullie natuurlijk weer volgen zodat wij tijdens onze jaarlijkse reünie weten waar jullie het over hebben.
    hopelijk toch ook nog wel wat warmte daar, maar ja, de naam zegt genoeg.
  12. Jan Meeuwsen:
    21 juli 2017
    Ziet er weer interessant uit. Ben benieuwd naar de verhalen. Veel plezier. We gaan jullie volgen.