Een best wel saaie dag

30 juli 2021 - Steinkjer, Noorwegen

Best lang geslapen vannacht, want hoewel het gisteren overdag 25 graden was, koelde het 's avonds snel af naar 10 graden, en dan zit je toch niet meer lekker buiten. Op tijd onder de wol en even lekker knorren.

Op 1 km van ons huisje hebben we de eerste veerboot; een tocht van een uur. Tijdens die tocht passeren we weer de poolcirkel, uiteraard dit keer in zuidelijke richting. Later in de ochtend hebben we nog een korte overtocht per veerboot, maar de rest van de dag bestaat uit rijden, iets meer dan 400 km. Vanochtend rijden we langs de kustweg en krijgen we nog een flink aantal tunnels (eentje van 10,7 km), maar rond het middaguur bereiken we de E6 weer bij Mosjøen. Hier hebben we al eerder gereden en deze weg zullen we voor ongeveer 400 km "dubbel" doen, vandaag en morgen.

Geen bezienswaardigheden vandaag, en ook een beetje troosteloos weer, want het is de hele dag bewolkt en fris (12-15 graden). Het wordt nog even zoeken of we een plaatsenswaardige foto eruit kunnen persen straks... 😄

Vandaag stoppen we in Steinkjer, een op zich niet zo interessante plaats, al is het de hoofdstad van de provincie Trøndelag. En zo zit De Reisleider nu in zijn auto dit verslag te typen, terwijl de auto opgeladen wordt bij een snellader in de buurt van het hotel. Dát ging vandaag soepel. Vanmorgen bijna een volle accu, tijdens de lunch wat bijladen en nu weer tot 80%. Kunnen we er morgen weer even tegen.

1. Zus:
    30 juli 2021
    Klinkt een beetje sip, maar schrale troost. Weer is niet veel beter hier. Nat en fris 😕