Laatste dag.....

7 augustus 2015 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Even een kort bericht over de laatste dag op Hawaii. We zijn inmiddels aangekomen op de luchthaven van Los Angeles, dus hebben we even WiFi.

Na 2 zware cocktails gisteravond is het wat moeilijk opstaan. Maar we hebben geen haast, want we hoeven pas om 11 uur het pand verlaten te hebben. We rijden rustig aan richting Kona en bezoeken onderweg Hula Daddy Kona Coffee. Koffie uit Kona staat heel erg goed aangeschreven bij de "kenners", en dat is aan de prijzen dan ook wel te merken. We kunnen 2 verschillende koffies proeven en krijgen een rondleiding door de plantage en koffiebranderij. Leuk en interessant. Nooit geweten hoe dat nou in zijn werk gaat. René wil uiteraard wat van het vloeibare goud meenemen en telt dan ook 30 euro neer voor een zakje koffiebonen van 230 gram..... Wisten jullie overigens waar je koffiebonen het best kunt bewaren? In de vriezer! En dan zo vanuit de vriezer malen. Een geopende zak koffiebonen blijft zo minstens een jaar goed.

We rijden door naar Kona om nog wat dingen te bekijken en om wat souvenirs te kopen, maar het is erg warm en hebben eigenlijk niet zoveel zin om veel te lopen. Het blijft dus bij souvenirs kopen en wat drinken in een barretje aan het water. We gaan op tijd (= veel te vroeg) naar de luchthaven en leveren de auto in. De luchthaven van Kona is echt wel de minst moderne die we gezien hebben. Er hangen geen informatieborden met vluchtgegevens, dus we weten niet naar welke gate we moeten. De luchthaven is voor een deel onoverdekt. Je kunt eenvoudig vanaf de straat de luchthaven inlopen zonder dat er naar je gekeken wordt. Uiteindelijk komt het natuurlijk wel goed (er zijn maar 5 gates die allemaal vlakbij elkaar liggen). We vertrekken redelijk op tijd en komen met hulp van een flinke rugwind binnen de 5 uur aan op Los Angeles. Het is 5:10 uur en de vlucht naar Amsterdam vertrekt pas om 13:45 uur, dus dat wordt 8 uur wachten. Denken we..... Want al snel komt de mededeling op de borden dat onze aansluitende vlucht is vertraagd tot 15:30 uur..... We zijn moe en moeten nu dus 10 uur op een luchthaven doorbrengen om vervolgens nog eens 11 uur in een vliegtuig te zitten.

Als we weer thuis zijn volgt het laatste deel van deze reis. Vandaag ook even geen foto's, want alle hulpmiddelen zitten in de koffer. Jullie zijn dus snel klaar vandaag! :-)