South Kohala

5 augustus 2015 - Waikoloa Village, Hawaii, Verenigde Staten

Vandaag willen we het gebied tussen "hier" en Kona bekijken. Via het binnenland rijden we naar het zuiden, over verschillende lava flows uit diverse tijden. Het kleurverschil tussen die flows is duidelijk waarneembaar. Het eerste doel is een uitzichtpunt op 1500 m hoogte op de Kaloko Drive, maar donkere wolken en wat regen op weg naar boven voorspellen niet veel goeds. Inderdaad bevindt het uitzichtpunt zich in de wolken (waar hebben we dat toch eerder meegemaakt?), dus stappen we al snel weer in de auto en rijden naar Wawaloli Beach, vlakbij de luchthaven. Hier ligt een leuk strand, met tide pools en veel rotspartijen in het water. Daaroverheen struinend zien we veel vissen, krabben en zee-egels, vooral in de spleten tussen de rotsen. Leuk om hier een uurtje rond te lopen!

We rijden door naar Kiholo Bay, waarvoor je vanaf de weg eerst een kwartier moet lopen om er te komen. In de baai zijn verschillende zaken te bekijken, maar we doen ze niet allemaal. Wel komen we een aantal schildpadden tegen, waarvan eentje voor ons poseert op het strand.

Eigenlijk willen we vanmiddag nog zwemmen, maar als we een restaurant willen reserveren, kan dat alleen nog maar vroeg, of heel laat. Aangezien we morgen weer eens echt op tijd op pad moeten, moeten we vandaag dus vroeg eten, en blijft er geen tijd meer over om naar het strand te gaan. Dat doen we dan morgen wel!

Onderweg kregen we nog telefoon van de maatschappij die ons gisteren naar Mauna Kea gebracht heeft. Omdat de excursie niet helemaal geslaagd was door het tegenvallende weer krijgen we 25% teruggestort op onze rekening. Toch wel netjes!

We zijn rond 8 uur in de avond weer in ons paleisje en zijn van plan vroeg naar bed te gaan, omdat we morgen om 8:45 uur aan de andere kant van het eiland moeten zijn voor de laatste tour.

1. Willeke:
    5 augustus 2015
    Prachtige foto's!!!! Wat een paradijs.