On the road!

25 juli 2022 - Elbe, Washington, Verenigde Staten

Jullie hebben ons gisteren vást gemist. Tsja, dat heb je soms hier in Amerika: geen internet. Zelfs geen mobiel bereik, dus dan houdt het even op. We hadden nog wel een mifi-router bijgeboekt (dat is een router met ingebouwde simcard met onbeperkt data (daarvoor heb je dan wel mobiel bereik nodig)), maar de verhuurder heeft al die apparaten teruggestuurd omdat ze niet werken. Dat hoorden we pas toen we de camper zaterdagochtend kwamen halen. We gaan nu maar op zoek naar een Amerikaanse simcard (van AT&T), maar de eerste Walmart waar we inkopen deden had die niet meer. Er gaan dus vast nog wel meer dagen komen dat we niets van ons laten horen. Vrees dan niet het ergste, de blog wordt gewoon geschreven, alleen niet online gezet! 😉

Gisterochtend met een Uber naar RoadBear gereden, de verhuurder van onze camper (of motorhome, of RV (Recreational Vehicle)). Met alle formaliteiten zijn we wel even een uurtje of anderhalf zoet. We krijgen een camper van het type "Leprechaun", dat kabouter betekent. Zo'n grote kabouter hebben we nog niet eerder gezien… 😎 Als we het dus over de Kabouter hebben, dan hebben we het over de camper. Weten jullie dat.

Hoewel de camper nog geen 9000 mijl op de teller heeft staan (en dus nog nieuw moet zijn), zijn de gebruikssporen al duidelijk zichtbaar. Amerikaanse campers die je als toerist kan huren worden dan ook niet gebouwd volgens "Europese kwaliteitseisen". Eén dakraam zit met tape vast, een schot in de bagageruimte ligt na de eerste rit los en er zit een grote scheur in de hoes die om de matras zit. Absoluut geen onoverkomelijke zaken, maar van goede kwaliteit is het niet. Alles werkt verder echter zoals het hoort (lijkt het).

We rijden meteen naar de dichtbij gelegen Walmart voor de eerste boodschappen. Daar doen we twee en een half uur over… 😂 Gigantische winkel natuurlijk, maar best lastig zo'n eerste keer om te moeten kiezen uit merken en soorten die je helemaal niet kent. Wij kennen bv. kaas als jonge kaas, belegen of oude, maar dat zijn termen die ze hier niet hebben. Wij moeten kiezen uit o.a. Monterey Jack of Muenster kaas. Geen idee wat je dan naar binnen hachelt. 😆 Verder zijn alle maten Amerikaans, dus in pounds (lbs), gallons, en ounces (oz). De omrekentabellen zitten nog niet in ons hoofd, dus het duurt iedere keer weer even voor we weten of we een "redelijke" prijs voor iets moeten betalen.

Na Walmart moeten we nog zo'n 100 km rijden, waarvan vooral het laatste stuk erg bochtig is, dus René kan meteen even controleren of het stuur goed werkt… Om 16:45 uur komen we aan op de eerste campground bij Alder Lake. We hebben een ruime plek midden in het bos. De Reisleider heeft thuis een flyer gemaakt met zaken die we moeten doen als we op een campground aankomen (en eentje voor als we weer willen vertrekken). Dakramen open zetten, aansluitingen vastmaken, slide-out uitdoen, enz. De wateraansluiting zorgt echter voor discussie. De uitleg van de verhuurder lijkt niet te stroken met wat er op de aansluiting zelf staat. Bellen kan nu even niet, en zondag is het kantoor dicht, dus we laten de waterslang even met rust. Geen probleem, de watertank is vol.

Vrijdag in Seattle was het in de middag ongeveer 23-24 graden, vandaag een graadje extra, maar na het weekend gaat de temperatuur oplopen tot plaatselijk 45 graden. Celsius. Ook Amerika heeft te lijden onder hittegolven en gaat meerdere hitterecords breken. Erg fijn dat we daar getuige van mogen zijn… 😅 De foto's van een smeltende Kabouter volgen nog…

1. Zus:
    25 juli 2022
    Mooie foto's, maar wat is dat voor een harig beest?