Zuid-Afrika, voorjaar 2016

16 april 2016 - Almere, Nederland

Deze reis is eigenlijk de schuld van onze jongste zoon Davy! Omdat hij persé een thesis wilde doen met grote dieren (en koeien niet exotisch genoeg waren), "moeten" wij nu naar Zuid-Afrika, want zijn tandpasta is bijna op :-)

Op 22 april vertrekken wij dus naar het zuidelijk halfrond voor een rondreis per camper door het oosten van Zuid-Afrika; op 8 mei zetten wij weer voet aan de grond in Nederland. We nemen Brian voor deze gelegenheid ook mee; Davy voegt zich op de 23e bij ons.

Op het kaartje is de route te zien. Let niet op de letters..... Google Maps heeft het wat ingewikkelder gemaakt om grote rondreizen samen te stellen..... We beginnen bij de "E" bij Johannesburg en rijden dan zuidwaarts. De rest wijst zich vanzelf (bij elke letter blijven we 1 of 2 nachten). Uiteindelijk zetten we Davy weer af bij Lajuma Research Centre (de "D" bovenaan), waar hij nog 5 weken aan zijn opdracht moet werken.

Iedereen die "geabonneerd" was op onze vorige blog (Hawaï 2015) zal nu automatisch een mailtje krijgen. Je hebt dus nog een kleine week de tijd om je af te melden..... ;-) Maar uiteraard vinden we het leuker als je ons blijft volgen! :-) Kom dus snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en foto’s.

Voor nieuwe volgers: wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van onze ervaringen? Meld je dan aan voor de mailinglijst! Je krijgt dan automatisch bericht wanneer we de blog hebben bijgewerkt.

1. Rob:
    16 april 2016
    Wij wensen jullie nu alvast enorm veel plezier in dat prachtige land.
  2. Michel Sporrel:
    16 april 2016
    Veel plezier op deze rondreis, doe de groeten aan de boswachter.
  3. Dirk:
    16 april 2016
    Dat wordt weer genieten van de reisverhalen en prachtige foto's.

Wannneer kunnen we de eerste bundel reisverslagen verwachten :)

Veel plezier en genieten (maar dat gaat wel lukken).
  4. Rob Pel:
    Veel plezier
  5. Els:
    16 april 2016
    Oh, haha, elders gereageerd!! Misser! Maar oké, weer een mooie reis....denk ik...heel veel plezier en doe voorzichtig!!
  6. Jos:
    17 april 2016
    Have fun en vergeet die tandpasta niet, misschien een nijlpaardje ???
  7. Yvonne:
    18 april 2016
    Heb weer heel veel zin om jullie te volgen!!! Wens jullie allevier heel veel plezier bij zo'n prachtige tocht met elkaar!!! Verheug me op de verhalen en de foto's! Tot mails dus!
  8. Renate Sporrel:
    18 april 2016
    Erg leuk om jullie weer te mogen volgen op deze mooie reis.
    Heel veel plezier samen en laat de foto's en verhalen maar komen!
  9. Brigitte:
    20 april 2016
    Het is bijna zo ver! Ga heerlijk genieten van deze rondreis, heel veel moois toegewenst.