Van alles wat

21 juli 2015 - Poipu, Hawaii, Verenigde Staten

Helaas gisteren geen internet in ons appartement, dus het verslag komt met een dag vertraging. Hopelijk ligt jullie dagritme nu niet helemaal overhoop..... De onze in ieder geval niet
Op onze laatste dag op Kauai staan er verschillende dingen op het programma. We beginnen met een bezoek aan de Wailua Falls, een zeer mooie waterval, omgeven door steile wanden en veel groen. De volgende, ‘Opaeka’a Falls, is minder indrukwekkend, maar wel mooi. We rijden door naar Hele on Kauai Bike Rentals in Kapaa om onze auto tijdelijk in te ruilen voor 2 fietsen. Er ligt hier namelijk een mooi fietspad van 7-8 km langs de kust. Op ons gemak rijden we langs de verschillende stranden die we tegenkomen en stoppen regelmatig om van het uitzicht te genieten.
Na 2 uur vinden we het mooi geweest en stappen we weer in de auto om de oude suikerplantage Kilohana te bezoeken. Dat bezoek loopt enigszins uit de hand (= anders dan gepland) ;-) We zitten daar om 13:00 uur al aan de cocktails. En aan een heerlijke lunch! Vervolgens stappen we op een treintje die ons in drie kwartier over de plantage voert, waarbij de gids van alles verteld over het leven op de plantage vroeger en nu. We staan nog niet op het perron of we worden uitgenodigd om aan een rumproeverij deel te nemen. Hmmm, dat moesten we dan maar eens doen. We krijgen, uiteraard kleine beetjes, van verschillende soorten rum te proeven die op Kilohana gemaakt worden: de gewone witte rum, donkere gekruide, en cocosrum (lekkerder dan Malibu). En we maken onze eigen Maitai!
Omdat het bezoek op Kilohana langer duurde dan gepland laten we de middagwandeling maar vervallen en gaan we nog even naar ons strandje. Dat strandje wordt echter voor 25% is beslag genomen door de al eerder genoemde huis-zeehond, die lekker in het zonnetje ligt te slapen. Wij zetten onze stoelen in het gras voor het Beach House, zodat we zowel de zeehond kunnen zien, maar ook de surfers. Prima plek!
Het laatste diner op Kauai nuttigen we in het Beach House, waar we een mooie plek krijgen aan de buitenkant met zicht op zee. Uiteraard ontbreken de cocktails ook deze keer niet!

1. Els:
    26 juli 2015