Maui

21 juli 2015 - Kihei, Maui, Hawaii, Verenigde Staten

Vandaag gaat weer veel tijd “verloren” met reizen. Doordat er nog steeds geen internet is kunnen we niet de route naar Alamo opzoeken (René heeft Google Maps op zijn telefoon, dus helemaal zonder navigatie hoeven we het niet te doen, maar vandaag dus wel). Op weg naar de luchthaven rijden we eerst nog even langs Spouting Horn, maar de oceaan is rustig, dus we zien geen spectaculairdere beelden dan een paar dagen geleden. Vóór de luchthaven zien we al borden met “Rental Car Return”, dus we hoeven niet te zoeken. We zijn ruim op tijd. De complete vertrekhal kan hier op één foto!
Een mooi moment om even terug te kijken op ons verblijf op Kauai. Als we dat in één woord moeten samenvatten is dat “RELAXED”. Haast kennen ze hier niet, alles gaat op zijn gemakkie. In restaurants, maar zeker ook in het verkeer. Geen gejaag en gejakker, men wacht rustig op een ander. Er zijn wegen waar je in Nederland zeker 80 zou mogen rijden, maar waar hier de maximum snelheid 40 of 55 is. En dat doet men dan ook. Je hoeft niet naar Kauai te komen voor een cursus onthaasten..... . Ook hier hebben ze het over het weer, dat volgens hun veel slechter is dan normaal. Uiteindelijk hebben wij daar niet echt veel last van gehad. De meeste regen valt ’s-nachts (iedere nacht de afgelopen week), en hoewel we ook overdag iedere dag wel wat regen hebben gehad, is de meeste regen welkom. Een beetje druppelen is af en toe best lekker fris. En als we een echte bui kregen zaten we in de auto! Enige nadeel is dat de wandelpaden verzadigd raken en daardoor moeilijker begaanbaar. De lucht op Kauai is minder vochtig dan op Oahu en dat merk je tijdens het wandelen, want dat is een stuk prettiger. Eens zien hoe dat op Maui zal zijn!
Dan nog even een update uit de “ziekenboeg”. De problemen met de knie van René lijken verleden tijd. Na 12 juli heeft hij daar geen last meer van gehad. Met zijn enkels gaat het eigenlijk ook wonderbaarlijk goed! Alleen bij het afdalen is het goed oppassen waar hij zijn voeten neerzet, om het risico op zwikken of pijnscheuten zo klein mogelijk te houden. Ook is er bijna geen napijn, waarschijnlijk te danken aan de Arcoxia. Er zijn wel wat blaren..... Met Astrid gaat het ook steeds beter; ze wordt niet beperkt in haar doen en laten al zijn schouders en nek nog wel gevoelig.
Goed, hoe vertrekt een vliegtuig vanaf Kauai? Onze vlucht vertrekt om 12:09. Tot aan 11:50 is er totaal geen activiteit aan de gate. Om 11:50 uur is het ineens "final call" voor vlucht HA 244. Het boarden begint, en welgeteld 11 minuten later zijn we los van de gate! Lezen jullie mee, daar op Schiphol?
De vlucht duurt 40 minuten, het wachten op de bagage ook..... Met de shuttlebus worden we naar Alamo gebracht om de auto op te halen. Dat gaat bij Alamo als volgt: als  alle formaliteiten zijn afgehandeld ga je naar buiten en mag je een auto uitzoeken die binnen jouw klasse valt. Wij hebben op Maui een convertible gereserveerd en mogen nu kiezen uit een stuk of 8 Chrysler Sebrings en 1 Ford Mustang. Jammer voor degene na ons, maar die Mustang is voor ons!
Ons onderkomen in Kihei (aan de geografische westkust, maar dat wordt hier south coast genoemd.....) is van alle gemakken voorzien. Aparte airco in woon- en slaapkamer, en dat is geen overbodige luxe, want het wordt hier de hele week 32-33 graden. We nemen nog een cocktailtje (of 2) en gaan op tijd naar bed, want we hebben voor morgen grote plannen. Maar daarover morgen meer

1. Wim Houtveen:
    22 juli 2015
    Allereerst gefeliciteerd met jullie 27 e huwelijksjaar,neem een
    extra cocktailtje.
    Dat Skype lukt maar niet,heb je nu mijn nummer wel gekregen.
    Nog veel plezier en blijf op de pootjes. Pa