Kalalau Trail

17 juli 2015 - Poipu, Hawaii, Verenigde Staten

Althans, de eerste 3,3 km ervan. En dan weer terug. Dat is het hoofddoel voor vandaag. We moeten er ruim anderhalf uur voor rijden, want de wandeling begint daar waar de weg ophoudt. Als we om 9:15 uur aankomen, kunnen we al geen parkeerplek meer krijgen, en moeten we 600 m terug een plek zoeken op een "parkeerplaats". Die zit zo vol met kuilen en grote stenen, dat je er met je eigen auto nooit overheen zou gaan. Maar een huurauto kan nou eenmaal meer.....

Het pad steigt meteen flink. Ook hier is goed merkbaar dat het de afgelopen dagen veel,geregend heeft, al is het lang niet zo erg als woensdag. Wat wel erg is zijn de hitte en hoge luchtvochtigheid. René heeft binnen een uur al geen droge vezel meer aan zijn lijf. De wandeling gaat door dicht begroeid tropisch bos en kruist een paar watervallen die makkelijk te nemen zijn. Het is er werkelijk prachtig! Na een dikke 2 uur komen we bij een riviertje vlak voor het einddoel: een strand. Het riviertje heeft in de zomer normaal gesproken weinig water, maar nu staat het bijna tot kruishoogte. Daar zijn we niet op voorbereid, dus het strandje halen we niet. Vele anderen overigens wel. In goed anderhalf uur keren we terug op onze schreden om daarna lekker bij het beginpunt te gaan zwemmen.

Bij de auto kleden we ons om, althans we doen een poging. Terwijl René met de broek op de enkels staat komt hij erachter dat zijn zwembroek zich nog in Poipu bevindt. Toevallig heeft Astrid een reserve korte broek meegenomen, dus die moet dan maar als zwembroek dienen. René past daar gelukkig makkelijk in. Voor wie dat een compliment is weet ik niet..... . Het is heerlijk om na zo'n wandeling even af te koelen in de oceaan.

De wandeling op zich is met zijn lengte van 7,8 km en 350 m hoogteverschil niet extreem zwaar. Maar het weer maakt het dat wel. René drinkt tijdens en vlak na de wandeling ongeveer 5 liter, en daar zit dan niet eens bier bij. Een hele prestatie..... Omdat de wandeling zelf niet zo zwaar is herstellen de benen eigenlijk erg snel. En door veel te drinken de rest van het lichaam ook.

Op weg terug naar Poipu doen we nog wat kleinere bezienswaardigheden aan, en doen we boodschappen in Hanalei, een alleraardigst plaatsje. En dan zit het er weer op! Nu eerst even douchen, en dan komen de foto's!

1. Willeke:
    18 juli 2015
    Wat zal het mooi zijn daar! Prachtige natuur en waterpartijen. WoW, ik ben benieuwd naar de foto's
  2. Deniz:
    18 juli 2015
    Hé René en Astrid, wat n leuke verhalen allemaal. Ik ben ook benieuwd naar de foto's!
  3. Els:
    Een compliment voor......
    Mooi beschreven ervaring!! Alweer een week verder!! Gaat hard!! X
  4. Dirk:
    Hoi Rene, Astrid,

Een prachtige vakantie, genieten :)
    Ik kijk uit naar de volgende blog.

Groeten,
    Dirk