Rustdag?!

16 juli 2015 - Poipu, Hawaii, Verenigde Staten

Nou ja..... rustdag..... We moeten vandaag wel op tijd op pad, want we hebben een tour geboekt aan de andere kant van het eiland, dus dat is wel een uurtje rijden. Er ligt daar een botanische tuin (Na 'Aina Kai Botanical Garden) die zeer de moeite waard schijnt te zijn. Vanwege de enkels van René hebben we voor de zekerheid gekozen voor een tour van twee en een half uur per karretje. Nie lopen nie dus! De tuin is inderdaad prachtig; we zien de meest vreemde planten, bloemen en bomen, en de gids praat aan een stuk door. Zeer de moeite waard.

Vervolgens stoppen we nog even bij de vuurtoren van Kilauea en eten we een ijsje bij het door onze "gids" aangeraden Banana Joe, die verse bananen en ananassen verwerkt in zijn ijs. Heerlijk.

Helaas valt een bezoek aan de tide pool Queen's Bath in het water, want er is geen parkeerplek in de omgeving te vinden. Sealodge Beach slaan we ook over, want dan moeten we weer over een steil en glibberig pad, en dat hoeft niet zo, na gisteren..... Moloa'a Beach doen we wel aan; een leuk strand in een baai. Er staat een flinke golfslag, dus zwemmen doen we daar maar even niet, dat kan straks nog wel als we weer in Poipu zijn. Op weg terug stoppen we nog bij Moloa'a Sunrise Fruit Stand, waar zo'n beetje alle exotische vruchten te koop zijn die je maar kunt bedenken. Wel eens Chicoos gegeten? Erg lekker!

Terug in ons onderkomen doen we een was, en duiken we nog even de oceaan én het zwembad in. De was wordt nu uit de droger gehaald en dan kunnen we naar ons diner op zoek. De foto's laten dus nog even op zich wachten!

1. Astrid:
    17 juli 2015
    Even een kleine toelichting. Bij Banana Joe hebben we geen ijs gegeten. We hebben frosted banana en pineapple gegeten. De banaan en ananas zijn diepgevroren en worden zo gepureerd. Het lijkt dan wel op ijs maar is het niet. Je eet alleen maar gepureerd fruit, maar heerlijk koud. Ook apple-bananas meegenomen, die schijnen lekkerder te zijn dan de gewone. We gaan ze morgen proberen. Groetjes Astrid.
  2. Astrid:
    17 juli 2015
    Even een was. Je bent 21 quarters en ruim 1.30 uur kwijt. Noem dat maar even.
  3. Astrid Houtveen & René Meijer:
    17 juli 2015
    Zeg, gaan we nou commentaar leveren op mijn blog? Zal toch niet waar zijn.....
  4. Yolanda Swager:
    17 juli 2015
    ohoh is het weer zover???????????????Jullie zullen het weer eens niet met elkaar eens zijn.
    Nog steeds een leuke vakantie samen?
    wat een tocht zeg door die modder en dan het klimmen erbij, volgens ons een geweldige uitdaging, zo'n pad.
    jammer dat het weer wat minder is maar als het grotendeels maar droog verloopt.
    heey Rene, je weet toch dat ik aan mijn Harry hang!!!!!!!!!!!!!!
    Zit ik straks alleen in dat vliegtuig!!!!
    En wat als ik dan neerstort?Dan moeten jullie mij missen op de Reünie.
    Wij gaan lekker een midweek zeilen in Friesland en daarna met z'n tweetjes op pad naar Frankrijk, ook leuk!
    zie weer uit naar jullie volgende reisverslag.