To go or not to go.....

7 juli 2015 - Almere, Nederland

Okee, laten we dan toch maar op vakantie gaan!

Dat klinkt wellicht raar, maar het heeft niet veel gescheeld of we hadden de hele handel moeten annuleren. Nadat René er een aantal maanden geleden achter kwam dat hij ernstige slijtage aan beide enkels (vorm van artrose) had, is er alles aan gedaan om die onderdelen zo goed als het kan op te lappen voor de vakantie, want je wil toch een beetje kunnen wandelen daar. Wordt hij vorige week woensdag wakker met een dikke en (heel) pijnlijke knie….. Snel naar de huisarts, die met de diagnose jicht kwam. Zonder absolute zekerheid hierover (geen tijd voor) aan de medicijnen om dit nieuwe fenomeen te bestrijden. Pas op zondag deed zich een lichte verbetering voor, maar het buigen van de knie (toch wel handig als je 11 uur in een vliegtuig moet zitten) was nog niet echt mogelijk. Maandag opnieuw naar de huisarts en andere medicijnen gekregen (prednison). Mocht het herstel nog niet snel genoeg gaan dan kar er woensdag altijd nog een injectie in het gewricht gegeven worden. Maar een medische reden om NIET op vakantie te gaan zag hij niet.

Nu, op dinsdagmiddag, zet het herstel merkbaar door! :-) René kan, in ieder geval binnenshuis, alweer zonder kruk lopen. Alleen traplopen wil nog niet. Het vliegtuig moet geen probleem zijn, zeker niet als we een zitplaats aan het gangpad kunnen krijgen, zodat er wat meer vrijheid voor dat been is.

Ook Astrid gaat helaas niet topfit op vakantie. De aanrijding medio april heeft zijn sporen nagelaten. Nog steeds kampt zij met klachten in nek en schouders, met soms bijkomende verschijnselen als duizeligheid, hoofdpijn en vermoeidheid. Warm weer, mooie stranden en hier en daar een cocktailtje moeten daar verandering in brengen.

De vakantie gaat dus door, ook al moeten we waarschijnlijk het programma hier en daar aanpassen aan de verminderde mobiliteit van René. Wellicht zal hij wat vaker op een terrasje achter een cocktail moeten blijven zitten terwijl Astrid zich in het zweet werkt….. ;-)

1. Brigitte:
    7 juli 2015
    Lieve Astrid en René, ik hoop dat jullie een geweldige vakantie zullen hebben. Gewoon iets minder lange wandelingen maken, dan komt het zeker goed! Heel veel reisplezier en dat jullie maar mooie dingen zullen zien. Lieve groetjes
  2. Aritha ter Horst:
    7 juli 2015
    Heel veel plezier en eh...wandelen met de riemen die je hebt :). Niets boven een medische reden dat je vrouw de cocktail gaat halen :).
    Op een top vakantie voor jullie.
  3. Eduard Meijer:
    7 juli 2015
    Ik hoop dat alles goed afloopt met de gezondheids problemen.
    Seeing that you are now using prednisone to suppress the inflammation make sure that you get a cortisone injection in that knee next time it swells up. That will likely reduce the inflammation big time. It worked for me on several occasions, the last time a few weeks ago when one of my knuckles was swollen up

Have a great time on Hawaii and enjoy the beaches and the nice water temps.
  4. Yolanda Swager:
    8 juli 2015
    Het zal de Meijertjes weer niet zijn die zo iets moeten overkomen.Die cocktails zullen het probleem niet zijn maar of het samen gaat met medicatie???????????
    Ach...............daar kom je snel genoeg achter.
    En Rene zal Rene niet zijn als ie dat niet flink gaat uitproberen.
    Astrid...succes om alles onder bedwang te houden.
    Nee jongelui??????????heel veel plezier met jullie vakantie hoor, het is jullie van harte gegund.
  5. Jan Meeuwsen:
    Zoon (en natuurlijk Astrid),

als nou de polsen het maar houden, anders worden die coctails ook nog een probleem.
    Maar zonder gekheid, we hopen natuurlijk dat het allemaal een beetje op z'n pootjes terecht komt en dat jullie ondanks de handicaps toch een onvergetelijke vakantie zullen hebben. We zijn benieuwd naar de verhalen.
  6. Joyce Oudejans:
    8 juli 2015
    Een aangepast programma lijkt mij prima. jullie vorige vakantie was zo strak/ druk gepland dat ik bij voorbaat al bekaf was. En een terrasje pakken en mensen kijken vind ik 1 van de leukste dingen. Geniet. Doe voorzichtig en knap allebei een beetje veel op! Knuffel