Wandelen in Burger's Bush

10 juli 2015 - Kailua, Hawaii, Verenigde Staten

Daarmee kun je de warmte en luchtvochtigheid in Kailua het beste vergelijken. Alleen wordt in Burger's Bush niet af en toe de Sprinklerinstallatie aangezet..... Kortom, op onze eerste wandeling, de Kailua Ridge hike (aka Pillbox hike), waren we om 9:15 uur al doorweekt van het zweet en de regen. Het is wel warm water wat er hier naar beneden valt, dus koud krijg je het er niet van.

Deze eerste wandeling was sowieso niet zo'n succes, want door de regen werd het, op sommige plekken steile, pad behoorlijk glibberig. Plus dat we op het eind van het bergachtige gedeelte werden geconfronteerd met een afgesloten weg ("No trespassing"), waardoor de geplande 3,4 km uitgroeide tot ongeveer 9,5 km. Was niet helemaal de bedoeling. Dus voor de Hawaïgangers onder de lezers: heen en terug naar de tweede Pillbox is geen probleem (tenzij er veel regen valt), maar loop niet net als wij door om via een andere weg terug te kunnen lopen.

We konden dus eerst terug naar ons onderkomen om te douchen en ons om te kleden, waarna we bij een Foodland boodschappen hebben gedaan. Eens maar nooit meer. Allereerst kennen ze daar geen normale merken als bv. Coke of Pepsi, en ten tweede is alles schreeuwend duur (eieren kosten $ 0,69 per stuk!).

Op het eind van de middag hebben we dan nog de Valley of the Temples bezocht en zijn we doorgereden naar Honolulu, om ons te goed te doen bij de Cheesecake Factory. Net als 6 jaar geleden moesten we ruim een uur wachten tot we naar binnen mochten, maar het eten daar (en vooral de toetjes) maakt dat dan weer goed.

Astrid heeft nog wat last van een jetlag en heeft duidelijk last van de hitte; René heeft nergens last van (maar die is altijd al wat trager van begrip geweest.....).

Morgenochtend (die van ons dan) proberen we nog wat foto's te plaatsen. Nu is het bedtijd

1. Ilona:
    11 juli 2015
    He Zussie en "Broer",
    De eerste dag/wandeling zit er alweer op het kan alleen maar beter worden. Lekker genieten. Denk aan jullie. liefs.