Kauai!

14 juli 2015 - Poipu, Hawaii, Verenigde Staten

Vandaag een wisseldag. Om 12:28 vertrekt ons vliegtuig voor een vluchtje van nog geen 40 minuten naar Kauai. We hebben gisteren nog niets ingepakt, dus moeten we dat vanochtend doen. Als we klaar zijn lopen we nog even naar het strand van Kailua, waar een flinke wind staat. We raken nog even in gesprek met de eigenaar van ons onderkomen, die bevestigt dat het heel uitzonderlijk weer is geweest: bovengemiddeld heet en zeer vochtig. Heeft hij nog niet eerder meegemaakt. Maar ja, het weer past zich echt niet aan ons aan, dus zullen wij ons aan moeten passen.

Het inleveren van de auto, het inchecken en de douanetoestanden op Honolulu Airport, en het halen van de auto op Kauai zijn in een oogwenk geregeld. Rond 15:00 uur arriveren we bij ons nieuwe verblijf. We lopen nog een rondje in de buurt, maar doen verder niet veel bijzonders. Het drinken van de zoveelste cocktail (én de zoveelste plus 1) vinden we al niet bijzonder meer.....

Ook hier is het ongeveer 30 graden, maar 's-nachts schijnt het af te koelen tot onder de 20. Dát lijkt ons wel prettig. Ons schema voor de komende dagen zal behoorlijk op de proef worden gesteld, want er worden veel buien voorspeld. Hoe heftig die op Kauai zijn zullen we spoedig weten.....