Rondrit North Shore

11 juli 2015 - Kailua, Hawaii, Verenigde Staten

Vandaag stond een rondrit langs de oost- en noordkust van Oahu op het programma.  Maar eerst iets over het weer. Doordat er een paar tropische stormen in de buurt van Hawaï zijn wordt het weer hierdoor behoorlijk beïnvloed. Dat uit zich in regelmatig regen, soms wat miezerig (dat is best lekker bij een temperatuur van 32 graden), maar soms regent het ook even flink. Vooral 's-nachts. Tussendoor felle opklaringen, en dan is het meteen ook vochtig heet. In de nacht daalt de temperatuur niet verder dan ongeveer 25 graden, dus van afkoelen hebben ze hier nog nooit gehoord. De regen belemmert ons niet (je bent daarna ook zo weer droog), maar het is wel jammer voor sommige foto's, want die zien er dan nogal grauw uit.

Maar goed, via Kualoa Beach Park en Kahana Bay Beach Park trekken we langs de oostkust. Onderweg komen we een Farmer's Market tegen, waar lokale goederen (voornamelijk groenten, planten en fruit) verkocht worden en er van alles te doen is met boerderijdieren (shows). Even later komen we, in the middle of nowhere, bij de snoepwinkel "Fine Ass Chocolates" waar ze "Donkey Balls" verkopen (en niet per 2.....). Maar die blijven vast niet goed tot we weer terug zijn in NL..... . Na Laie Point bereiken we de noordkust. Bij Shark's Cove (klinkt gevaarlijker dan het is) is het tijd om  te snorkelen. Je struikelt er zowat over de vissen! De overige stranden die we aan willen doen moeten we echter overslaan omdat het gigantisch druk is en er geen parkeergelegenheid te vinden is. Het is weekend en dan trekt de lokale bevolking massaal naar de stranden. We zijn daardoor bijtijds terug in Kailua en eten daar een boterham, want onderweg hebben we al genoeg naar binnen gewerkt. Airco aan en hopen dat we de temperatuur binnen wat draaglijker kunnen krijgen!

1. Willeke:
    12 juli 2015