Rustdag

23 juli 2015 - Kihei, Maui, Hawaii, Verenigde Staten

Nou ja, wat wij een rustdag vinden vinden anderen wellicht een drukke dag.....  Maar na de flinke inspanning van gisteren willen we de benen vandaag wat rust geven. We doen vanochtend alles op z’n Hawaïaans, en om een uur of 10 pakken we de strandstoelen, snorkelsets en dergelijke in, en gaan we naar het strand (Kama’ole Beach II). Een mooi strand, maar er valt niet veel te snorkelen, dus n een tijdje trekken we naar Palauea Beach. Daar proberen we de snorkelspullen uit en al snel zien we vissen! Nog niet in grote getale, maar we komen nog op betere plekken, dus dat wordt nog wel wat.
Als het te heet wordt gaan we terug naar ons hutje om ons om te kleden en rijden we naar Iao Valley. Dit is een plek met geschiedenis, omdat hier ruim 200 jaar geleden een bloedige veldslag werd geleverd. Nu is het een State Park en kun je er rustig een uurtje rondwandelen. Trekpleister is de hoog oprijzende Iao Needle, ruim 600 m hoog.
Omdat we gisteren niet echt onze trouwdag hebben kunnen vieren gaan we vanavond uit eten bij een van de vele resorts langs de kust van Wailea, dat grenst aan het zuiden van Kihei. Langs het strand loopt een wandelpad, en zo kom je langs al die grote en dure hotels. We kiezen voor Duo in het Four Seasons Resort. Heerlijk gegeten, maar je moet dan ook even niet naar de prijzen kijken..... De grootste verrassing moet dan nog komen. Als we om 21:40 bij de auto komen zit er een blaadje onder de ruitenwisser. We staan blijkbaar op een parkeerplaats die om 20 uur dichtgaat. Als we het straatje uit willen rijden komen we dan ook voor een hek te staan. We bellen het nummer dat op het blaadje staat en krijgen te horen dat er met een kwartiertje iemand aan komt. Dat wordt dus 23:00 uur! Hebben wij weer..... De beambte van Wailea Patrol kan er wel om lachen en zegt dat dit regelmatig gebeurt en dat het bord waarop dit staat eigenlijk te klein en moeilijk leesbaar is. Maar inmiddels heeft René het al 20 keer gelezen en is de strekking hem volledig duidelijk. We zijn allang blij dat we geen bekeuring krijgen, bedanken de man hartelijk en rijden gauw terug!

1. Els:
    25 juli 2015
    Nog van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag! , ik kan mij die nog herinneren. Vooral die vrijgezellenparty .

En jullie gaan goed, ondanks de medische toestanden van voor de reis!
    Succes, veel plezier!
  2. Astrid Houtveen & René Meijer:
    25 juli 2015
    Dank je, Els! Time flies.....
    Ja, het gaat gelukkig goed. Grootste probleem zijn blaren bij mij en sunburn bij Astrid.